なべて世はこともなし
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|アイルランド真実紀行へ
2001年08月15日(水) |
緊急事態発生!おいらとMausiの日本行きチケット!!(前編) |
月曜日の日記に書いた通り、おいらとMausi(おいらの彼女=いつもながら仮名)の航空券の手配をしました。彼女はそれをクレジットーカードで支払い、おいらもUSITへ行き、クレジットカードで支払ってきた。「そのクレジットカードの支払いはどうするの」という疑問が一瞬頭をもたげたが、直視しがたく、見過ごす。
で、「これでカンペキ♪」と思っていたのだが、昨日になってとんでもないことが起きたのだ。昨日の夕方、彼女あてに、オンライン旅行代理店から電話がかかってきたのだ。
「ウェブサイトのエラーにより、間違った値段が提示されました。よってお客様のご注文はキャンセルさせていただきたく存じます。あるいは、ロンドン経由の便を手配させていただくか、あるいは、ご指定の便をご利用の場合は6万円増しになります」
大体旅行の日程を決めるとかそういうことは完全においらに「丸投げ」モードの彼女、おいらに電話をかけてきた。で、おいらに説明をするのだが、全く要領を得ない。挙げ句の果てには、「旅行代理店の人間は中国語を話していた。(それくらい自分には分からなかった)」と言い出す始末。
大体そんな条件が受入れられるはずはないのだ。なぜならおいらはすでにチケットを頼み、お金まで払ってしまっている。今更キャンセルすると、おいらのチケットに対してキャンセル料の発生とかいろんな問題が連鎖反応で起こってくる。
彼女と話してても埒があかんということで、おいら、直接ドイツの代理店のコールセンターに電話。電話の向こうの女性エージェントはぐーてんたーぐだすいすと…などとドイツ語を話し始めるが、おいらは英語で話し始める。
で、おいら、怒りを押さえつつ友好モードで、「今更そんな事を言われても困る。何とかせい。わし自分のチケットも買ってしまったわい」ということを伝える。
結局彼女の話とおいらの想像するところを突き合わせると、こうなる。月曜日の日記で書いた通り、おいらの買った航空券は、ルフトハンサの格安航空券。で、彼女が買ったのは、全日空の格安航空券でありながら、飛ぶのは行きも帰りもルフトハンサという航空券。いわゆる「コードシェア」(共同運航)便というやつ。月曜日の日記の言葉をもう一度使うと、「なんだかよく分からない」。で、どうも、この全日空の運賃ではコードシェア(共同運航)便は使えないようなのだ。なのにウェブサイトではその制約を入れ忘れていたよう。要するに完全に相手方のミス。
で、電話の向こうのエージェントでは手に負えないので、スーパーバイザーに相談するとのこと。この時点でもう夕方遅かったので、この日のやり取りは終了。
で、家に帰って、明日の展開自体によってはマネージャーあての手紙を書いてやろうということで、こんな手紙を書く。(Marcちゃんに添削をしていただいております)
The Manager E-XXXXXX.com/de
Dear Sir or Madam,
Following up on my recent telephone conversation with your agent, Mrs.M, please find attached the documentation relating to Mausi’s booking that was made through your internet site www.ebookers.com/de on 13th August 2001. The booking was made by myself on behalf of Ms. Mausi.
As clearly stated in the attached document, this booking was successfully made resulting in the following flight details:
Outgoing: FRA to NRT h1330 XXth October NH6002
Coming Back: NRT to FRA h1050 XXth November NH6001
Price Fare 1849.00DM Tax 82.97DM Postage 5.00DM Total: 1936.97DM
Mausi was instructed by myself to call your help line immediately after making this booking in order to settle payment. One of your agents recorded her credit card details. The payment was successfully made.
Then, most regrettably, your agent called Mausi on 15th August 2001 and informed her that there was an error on the website and the stated fare was both inaccurate and unavailable.
However, the price is clearly advertised on the internet and the amount was already settled. I must point out that the advised price is still available on your site.
As I mentioned to your agent, Mrs. M, over the phone, I have already booked and paid for the same flight for myself though my travel agency in Dublin, Ireland. Needless to say, this was done after making sure Mausi’s booking was made. It is impossible to cancel my flight without penalty as shown clearly in the attached conditions that were issued by USIT.
I therefore request that you issue the ticket to Mausi, on the original conditions, immediately.
I also request that you reply to this fax within 48hours. I may be contacted at the above mentioned coordinates. In the event that you fail to reply to this notice by the specified time, this issue will be escalated to the appropriate authorities, up to and including IATA, and also the relevant airline companies, ANA and Lufthansa. Legal action will also be considered.
I await your prompt reply.
Yours faithfully
Snigel (On behalf of Mausi)
そして、この続きは、明日の日記に続くのだ!(ちゃんと英語のとこ読んでくれました??)
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