PS:わーいわーい。火曜日にマーズ・ヴォルタに会うことが決まった〜〜。嬉しい嬉しい。音楽がイマジネイションの源だということを強く強く感じさせてくれる、激しいプエルトリコとメキシコ系アメリカ人の、ルックスはショボショボの二人。でも憧れの芸術家。今日フジロックに出ているらしい。前に電話インタビューしたときもすごくいいことをたくさん言っていた。本物の芸術家だ。心が色んなところをいつも旅している。想像力だけで生きているような人達。
朝青龍に強制帰還命令だって。
あああ。かわいそうかわいそう。だからぁ、疲労骨折って、そうそう寝てるようなもんじゃなくぅ。逆に少し動いた方がいいって話もある。そんなに疑うなら、公開検査でもしたらいいじゃないか? もう。何度も言うが朝青龍ってすごく繊細な人。なんかそういう本質を人間てイヤらしいからどっかで見抜いてて苛めてるようにも思えてくる。あぁ、イヤだイヤだ。
ところで今日からフジロックらしい(笑)。今まで一度も行ったことのないロックの祭典(笑)。さっきご近所友達のユキさんが現地写真を写メールして送ってきた。へぇ〜、こんな風景なのねぇと思った。ユキさんはフジおオフィシャルフォトグラファー。もう第一回目からやってるらしい。毎年大変なこっちゃ。
それにしても少し前はフジロック教みたいに、フジロックに行く人達が行かない人たちに「ええ?なんで行かないの?」などと異様に強要するような場面も見受けられたが、最近はそんなのもなくて、落ち着いてきて、単なる一つの行事になってきたようで、いや、よかったよかった。未だ騒いでいるのはネタに困ってる雑誌メディアくらいとかで、ああいうの見ると「お手軽やなぁ」と思う。もう少しひねった企画やれや〜〜。
ところで今からエイミー・ワインハウスという新人のシンガーのレビューを書かなくちゃならないのだが、その前に彼女が影響を受けたであろうエラ・フィッツジェラルドだのニーナ・シモンだののCDを取り出してきて聴きまくったら、そっちのがもちろん死ぬほど断然すばらしくて、途方に暮れている(笑)。憧れててソックリ、というのはもちろんOKなんだが、ソックリを超えて何か強烈なものがあればいいんだがなぁ〜〜。強烈な、突拍子もない、ブチ飛んだものを持ってるシンガーってそうそう滅多にいない。最近は特に。
あぁ。。。。意外と織田くん好きのアタシとしてはこれは「アチャ〜〜」なニュースだ。しかしこの大学関係者は悪い。送っていけよ。↓
フィギュアスケート選手織田信成選手(20)=関西大=が27日、酒を飲んでミニバイクを運転したとして、大阪府警高槻署に摘発された。同署は道交法違反(酒気帯び運転)容疑で書類送検する。
調べによると、織田選手は27日午前0時45分ごろ、高槻市内をミニバイクで走行中、飲酒検問で同署員に停止を求められた。検査の結果、基準値を越えるアルコールが検出され、酒気帯び運転として反則切符を交付された。
織田選手は26日午後8時から約2時間半、大阪市北区の飲食店で、大学関係者とビールジョッキ2杯と焼酎の水割りを1杯飲んで、高槻市の自宅へ帰る途中だったという。
ところで、
この雑誌欲しい。最近はフォトグラファーとしても頑張るハゲちん、載せてもらえたんだね。あの一応毎日アップされてる写真日記はご覧になってますか? 僕ちんのお気に入りのボーイズたち写真館みたくなってますが。。。。震える。写真に明らかな愛があるんよね、ボーイズに対してはさ。えっ? うがった目だ? でも。。。。
で、MOJOに載ったこの間のライブ評
MOJO spies at two nights of R.E.M.’s current run of live rehearsals at Dublin’s Olympia Theatre have returned full of praise for the band’s rediscovery of rock, guitars, vocal harmonies and, most importantly, good songs.
“THIS IS NOT A SHOW” said the slogan projected behind the stage, but these were more, not less than shows.
The idea was that R.E.M. test new songs in front of friends over five nights before retreating to producer Garrett “Jacknife” Lee’s Dublin studio to record an 14th full studio album. The result was an informal vibe and uninhibited music making, the new songs largely based on Peter Buck’s Rickenbacker and sparkling with Stipe/Mills vocal harmonies. “We are R.E.M.,” announced Stipe on the Wednesday night, “and this is what we do when you’re not looking.”
MOJO heard at least five bona fide future classics. The churning psych-rock of Mr Richards (“Pay attention! Pay attention!” keened Stipe) stood out. Disguised had to be started twice on the Wednesday – Mills and Buck appeared to disagree as to whose fault it was – before revealing itself as a marvellously melodic glam rock animal. Until The Day Is Done takes a folk turn into Automatic For The People territory, and Horse To Water may be the band‘s most intense assault since Monster’s Circus Envy. MOJO’s spies were at loggerheads over On The Fly – what a Wednesday viewer thought brooding and magnificent in a Country Feedback vein was described on the strength of Thursday’s performance as tedious and overlong, with even Buck losing interest towards the end.
Other new songs included Living Well, Middle Distance, Houston, Man Sized Wreath (about “Lillian Hellman giving Dashiell Hammett a blowjob with a mouthful of snow”, apparently) and Accelerate.
The so-called “olive branch” to an audience otherwise treated as (albeit very willing) guinea pigs was the slew of fanbait songs from the back catalogue. Wednesday night [setlist below] saw particularly fine versions of Harbourcoat, Second Guessing, These Days, 1,000,000, Wolves, Lower and West Of The Fields, and the sense that this was R.E.M. putting the lacklustre Around The Sun behind them and reconnecting with what has made them great was palpable.
After the shows, a relaxed Buck mingled, revealing his dissatisfaction with Around The Sun (the headline of MOJO’s album review “Do Go Back To Rockville” appears to have been taken to heart) and his approval of the band’s new methodology. A smattering of celebrity gladhanders – Robyn Hitchcock, Divine Comedy’s Neil Hannon and Snow Patrol’s Gary Lightbody – seemed to agree.
R.E.M. are a guitar band again. Thank ye gods for that.